תוספות לבית שכדאי לעשות במהלך השיפוץ

תוספות לבית שכדאי לעשות במהלך השיפוץ

תוספות לבית שכדאי לעשות במהלך השיפוץ

אחת ההתלבטויות במהלך תכנון שיפוץ בדירה חדשה לפני הכניסה למגורים, או בדירה שעוברת הליך של שיפוץ מאסיבי, היא אם לרכוש אריחים חדשים במקום המרצפות הקיימות, או לחלופין להתקין פרקטים בכל הבית או במרחבים מסוימים בתוך הבית.

יתרונות של הפרקטים

בשנים האחרונות קיימת מגמה של בעלי נכסים רבים שמעדיפים להתקין פרקטים בבתים לאור היתרונות הרבים של הפרקטים.

  • מאד נוח ללכת על הפרקטים, גם ברגליים יחפות, הדריכה נעימה מאד.
  • רמת הטמפרטורה הן בקיץ והן בחורף היא יציבה והיא תמיד טמפרטורה ממוצעת כך שאפשר לשבת על הפרקטים בחורף ולא לחוש קרה ואפשר לשבת עליהם גם בקיץ ולא להזיע.
  • ההתקנה של פרקטים היא קלילה מאד, מסדרים את כל היחידות זו לצד זו ומחברים שול אחד לשול השני בתנועה קלה, שומעים קליק והיחידות מחוברות ונעולות.
  • התחזוקה היא קלה מאד, עוברים על פני כל המשטח באמצעות מטלית לחה או מטלית ובה מעט חומר ייעודי של הפרקטים ותוך דקות כל המרחב נקי ומתייבש במהירות.

פרקטים בכל רחבי הבית

בעבר המגמה הייתה להתקין לוחות פרקט רק בחדרים השונים, חדרי הילדים, חדר השינה, חדר משחקים וחדר עבודה. אך לאחרונה המגמה השתנתה ורבים מחליטים על התקנת פרקט קוויק סטפ במהלך השיפוץ גם בחדר המגורים, באמצעות לוח עץ בדגם זהה או שונה משאר חלק הבית.

החידוש האחרון הוא האפשרות להתקין פרקט אשר עמיד למים בחדרי האמבטיה ובמטבח שבהם קיימת לעיתים קרובות לחות גבוהה. מדובר בפרקט אשר בהליך הייצור שלו מחדירים גם רכיב PVC ולכן הוא עמיד ואטום למים ומתאים ביותר למיקומים הללו בבית.

סוגי הפרקטים השונים

לוח הפרקט הנרכש ביותר הוא למינציה אשר השכבה העליונה שלו עמידה מאד וקיימים מחומר זה אין ספור דגמים בהיצע נרחב מאד של צורות, בטקסטורות מעניינות ומסקרנות ובכמה אופציות של רוחב ואורך אשר מוסיפות לקו העיצובי.

אופציה נוספת היא פרקטים מעץ טבעי הקיימים בכל גווני העץ בכל ספקטרום הצבעים ובעיצובים מרהיבים אשר במקצתם אפשר לראות את חלקי העץ הפנימיים כמו את טבעות הגזע, דבר המוסיף יופי רב לכל החדר.

בפרקטים מ PVC אשר מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת קיימות כמה שכבות של עץ המגן  מפני מים וגם חוסם רעשים. גם באופציה זו קיימות אפשרויות להתקין אותו בכמה צבעים, הוא מתאים לחללים הרטובים ויוצר שינוי מהותי בנראותם של כל המרחבים הללו.