האם ניתן לשלב היום בכל פרויקט בנייה מערכת חימום תת רצפתי?

האם ניתן לשלב היום בכל פרויקט בנייה מערכת חימום תת רצפתי?

האם ניתן לשלב היום בכל פרויקט בנייה מערכת חימום תת רצפתי?

הקיץ הוא הזמן האולטימטיבי לתכנן לקראת החורף שקרב ובא ואם יש פתרון חימום אטרקטיבי במיוחד הרי שהוא חימום תת רצפתי. בשנים האחרונות ישראלים רבים נחשפים ליתרונות הבולטים של מערכת חימום תת רצפתי בהשוואה לפתרונות אחרים דוגמת רדיאטור, תנורי גז, קמין או שימוש במזגן. אז מה חשוב לדעת על מערכת מסוג זה וכיצד יש להיערך מהבחינה הטכנית להכנסת המערכת לביתכם?

שלל יתרונות בחימום תת רצפתי

המערכת המותקנת מתחת לאריחים בעלת יעילות אנרגטית גבוהה כך שהחיסכון בא לידי ביטוי בטווח הארוך. כמו כן, היא לא נראית על פני השטח כך שאפשר לשמור על המראה האסתטי של החלל. ישנה אפשרות לחמם כל חלל בפני עצמו מבלי תלות בחימום כללי – אלמנט נוסף שתורם מההיבט של חיסכון.
החום שמוקרן מלמטה כלפי מעלה מחמם את כפות הרגליים וכך את הגוף וכן אפשר להתקין המערכת גם בחללים רטובים כמו מטבח ואמבטיה (ותודו שאין מענג יותר מאשר לפסוע ברגליים יחפות אחרי אמבטיה על רצפה חמימה ונעימה). זהו פתרון ירוק וידידותי לסביבה המבוסס על אנרגיה חוזרת וכן עם החידושים שיש היום אפשר לסנכרן את המערכת גם עם מערכת בית חכם ולשלוט בחום הנובע מהרצפה דרך אפליקציה ייעודית בסמארטפון, כך שהבית יהיה חם עוד לפני שנכנסתם אליו…המערכת לחימום תת רצפתי היא גם בטוחה להפליא, ללא סכנת כוויות או התלקחות וללא קרינה אלקטרומגנטית – אידיאלי למשפחות עם ילדים.
לפרטים נוספים: https: /www.solari.co.il//חימום-תת-רצפתי/

מכינים את התשתית לחימום אפקטיבי

התקנת המערכת מחייבת הרמת האריחים ולכן, רצוי לשלב אותה כבר בתהליך בניית הפרויקט או שיפוץ הכנס, כי מדובר בכל זאת בשינוי פיזי מהותי. ישנם שלושה סוגים של מערכות חימום תת רצפתי – גז, מים וחשמל, כשמערכת הפועלת על גז נחשבת לפחות נפוצה בארץ ואילו מערכת על חשמל מבוססת על גופי חשמל שאחראים לחימום ומערכת המבוססת על מים מבוססת על תהליך שבמרכזו מנגנון פיזיקלי פשוט של זרימת וחימם המים במערכת סגורה נחשבת לאופציה המשתלמת ביותר מבחינה חסכונית, אפילו יותר ממערכות מיזוג אוויר. כמובן שחשוב מאוד לפנות מראש לחברה המובילה בתחום מערכות החימום התת רצפתיות לתכנון המערכת כך שתתאים לתנאי השטח, לגודל המרחב ולצרכים של הדיירים תוך שימת דגש על איכות חומרים ועמידה בתקנים המחמירים ביותר.
לאחר מכן חשוב לתכנן את תהליך ההתקנה של המערכת בזמן הבנייה או השיפוץ, באיזה שלב יש ליישם אותה ביחס לכיווני אוויר, טמפרטורה, חללים הנוטים לרטיבות למשל זקוקים ליותר אנרגיה לשמירה על חום. אנשי מקצוע המבצעים את השיפוץ או השבחת הפרויקט או בנייתו מודעים לתנאים השונים ולכן ידעו גם לבחור את סוג הצינור והתממשקות הצינורות עם המרכזייה ולוודא שההתקנה מתבצעת בדרך הטובה ביותר כולל אספקת המים.

הבשורות המשמחות הן שכיום אפשר להתקין מערכת חימום תת רצפתי הן בבתים פרטיים והן בדירות בבניינים משותפים כאשר מדובר במערכת המותקנת בבניין משותף יש לקחת בחשבון את שימור החום בדירה ללא התפשטותו לדירות אחרות ואם מדובר במערכת חימום לכל דירה בבניין מדובר בפרויקט מסוג אחר בו נלקחים שיקולים אחרים על מנת שכל דירה תהנה מהיתרונות של המערכת. בכל מקרה, חשוב לדעת מראש שכדי שתותקן מערכת חימום תת רצפתי חשוב שהתשתית תהיה מתאימה מבחינת פריסת הצינורות והחיבור למרכזיה ואספקת המים בהתאם לגודל של כל חדר, דירה או הבית ותנאי הסביבה שלהם.

אפשר מראש להשוות הצעות מחיר ולבחור את אנשי המקצוע המיומנים ביותר שיוכלו לשתף פעולה עם קבלן השיפוצים או חברת הבנייה של הפרויקט.