איך לבדוק שקבלן שיפוצים הוא טוב?

איך לבדוק שקבלן שיפוצים הוא טוב?

איך לבדוק שקבלן שיפוצים הוא טוב?

אתם בשלבי התחלתו של שיפוץ בביתכם? רוצים להחליף את האמבטיה במקלחון או שהיה פיצוץ בצינור ואתם נאלצים לשבור, לפרק ולבנות בביתכם? קבלן שיפוצים הוא איש המקצוע שלא יודעים בדיוק מתי צריך אותו אבל תמיד טוב שיהיה אחד מקצועי למקרה חרום. איך תדעו שהקבלן שבחרתם טוב ואיך תשמרו מבעיות?

כדי לדעת שקבלן שיפוצים הוא איכותי וטוב, ישנן מספר פעולות פשוטות שעליכם לעשות. ראשית בדקו כי הקבלן הוא קבלן רשום, בפנקס הקבלנים המפורסם על ידי המשרד לבינוי ושיכון תוכלו לבדוק את רישום קבלן שיפוצים איתו אתם רוצים לעבוד ולקבל תמונת מצב עדכנית שלו, כמו למשל אם הוא מושעה. שנית בחרו בקבלן אחרי שראיתם עבודות שלו ושקיבלתם עליו המלצות. אל תתפתו למחירים נמוכים מהשוק למרות שהעלויות יכולות להיות בהחלט גבוהות.

למה חשוב לבחור בקבלן שיפוצים רשום?

נושא הקבלנים בארץ הוא די פרוץ ולכן כדי לנסות ולהיזהר כמה שניתן עדיף שתבחרו בקבלן שיפוצים רשום. באופן עקרוני, קבלן רשום אמור להיות תחת פיקוח של רשם הקבלנים. אתם כלקוחות יכולים לפנות לרשם הקבלנים (אפילו באינטרנט) במשרד הבינוי והשיכון ולהגיש תלונה במקרה של בעיות ביניכם ובין הקבלן. בפועל אין למשרד יכולת משפטית מול אותו הקבלן והם יכולים להוסיף היערה משמעתית ואפילו להשעות את הרישום שלו או לשלול לחלוטין אבל זה המקסימום שהם יכולים לעשות. במקרים חריגים, של תלונות משפטיות יהיה עליכם לפנות לבית המשפט כמו בכל תביעה.

קשר בין קבלן ללקוח

הקשר המתקיים בין לקוח ולקבלן השיפוצים הוא על ידי חוזה ביניהם, עליהם לשבת תחילה ולהבהיר מה גודל העבודה, מה היא כוללת ומה היא לא כוללת וכמומן מה העלויות. במקרים של תוספות שיפוץ או שינויים אחרים על שני הצדדים לדון ולהגיע להסכם ביניהם. בגלל שההסכם בין הצדדים הוא ביניהם, מומלץ לבחור בקבלן שיפוצים רשום ומומלץ על ידי לקוחות קודמים שלו, אם יש לכם אפשרות לראות עבודות שיפוץ שעשה זה עוד פרמטר שיכול להועיל לכם ולהקל על בחירת הקבלן לביצוע עבודות השיפוץ בביתכם.