טיפים לשיפוץ הבית בצורה בטוחה

טיפים לשיפוץ הבית בצורה בטוחה

טיפים לשיפוץ הבית בצורה בטוחה

דירת גן בהרצליה

הבשורות הטובות הן שבסוף התהליך, אתם תוכלו להנות מבית מעוצב ומשופץ, נעים וכיפי למחייה. אבל לפני שתוכלו להתרפק על מי מנוחות, יהיה עליכם לעבור את תהליך שיפוץ הבית בצורה נכונה ובטוחה. הנה כמה טיפים מועילים לשיפוץ הבית בצורה בטוחה וככה שתניבו רק תועלת מהשיפוץ.

אם אתם מעוניינים לשפץ את הבית ולעשות את זה בצורה בטוחה, אנחנו ממליצים על שכירת שירותיו של קבלן. וליתר דיוק, קבלן מפתח. קבלני מפתח אחראיים על הפועלים ואנשי המקצוע, על הריכוז שלהם ועל הניהול שלהם. יחד עם זאת, קבלני מפתח דואגים לכך שהעבודה תתבצע על צדה הטוב ביותר. ושימו לב, אמרנו "הטוב ביותר" ולאו דווקא "הבטיחותי ביותר". בכדי לשפץ את המבנה בצורה בטוחה, יהיה כדאי לשכור איש מקצוע שזהו התחום שלו, אחראי על בטיחות. לאיש המקצוע הזה קוראים ממונה הבטיחות בפרויקט. בואו נבין במה מדובר בדיוק.

מי הוא ממונה בטיחות?

אם אתם עומדים לשפץ בית, דירה או מבנה, אתם צריכים לגייס את אנשי המקצוע הנכונים למטרת סיום הפרויקט בצורה בטוחה. בין אנשי המקצוע הנדרשים להשלמת המשימה, נוכל למנות למשל ממונה בטיחות שנלווה לקבלן המפתח.

בניגוד לקבלן המפתח, ממונה בטיחות עשוי להיות איש מקצוע כמו הנדסאי בניין. ההנדסאים מכירים את החוקים והכללים שבתחום הבנייה, הם יודעים מה עשוי להוות סכנה ומובילים לצליחת הפרויקט על צדו הבטוח ביותר.

לא לשכוח לבקש להתרשם מהסמכות אנשי המקצוע

אם אתם מעוניינים לעבוד בצורה בטוחה ולמנוע כל מיני סיכונים מיותרים, אנחנו ממליצים לכם לוודא את ההסמכות של אנשי המקצוע השונים. אם למשל אתם צריכים מישהו עבור עבודות בגובה, יהיה חשוב לוודא שלאותו עובד בגובה יש רישיון לעבוד עם סנפלינג או עם אמצעים אחרים שעובדים איתם בגבהים. וכך גם רלוונטי לגבי ממונה בטיחות וקבלן.

חשוב מאוד לזכור, החוק אפילו מחייב אתכם לבדוק ולוודא את הסמכות אנשי המקצוע שאתם עובדים מולם ואיתם. אם חלילה נגרם אסון באתר שיפוצים מסוים, אחד הדברים הראשונים שהמשטרה בודקת הוא הנושא של הסמכות אנשי המקצוע שעבדו באתר. אם מתברר שאנשי המקצוע עבדו ללא הסמכה, למשל מישהו שהפעיל מנוף ללא רישיון מנוף, זו בעיה רצינית. והבעיה היא גם עבור "איש המקצוע" שפעל ללא הסמכה וגם עבור מי ששכר את שירותיו. אז אל תשכחו, לוודא הסמכות.

תכנון כל השלבים של השיפוץ מראש

אם אתם רוצים לעבוד בצורה בטוחה, אתם צריכים לעבוד בצורה מסודרת. לשם כך, יהיה חשוב לבנות תוכנית מדויקת של מהלכי ושלבי הבנייה והשיפוצים. ככה תוכלו לדעת בדיוק מה קודם למה, באיזה שלב צריך לשכור שירות אנשי מקצוע ועוד. תעקבו אחרי תוכנית השיפוץ, תסתייעו באנשי המקצוע הנכונים כמו ממונה בטיחות וקבלן, ותוכלו גם אתם להנות משיפוץ בטוח.