אינסטלציה בסיסית – החלפת צנרת בבית

אינסטלציה בסיסית – החלפת צנרת בבית

אינסטלציה בסיסית – החלפת צנרת בבית

שיפוץ מתחמי עבודה במשרדי יואל גבע

החלפת צנרת בבית היא נושא חשוב ובלתי נפרד בכל בית, כאשר בלי צנרת שפועלת כראוי איכות החיים שלנו נפגמת משמעותית מהרבה בחינות.

החסרון המשמעותי הוא שצנרת נמצאת מתחת לאריחים הרצפה והינה בלתי נראית ולכן לא ניתן לעיתים להרגיש בה או בבעיות הצצות בה, עד הרגע שהיא מתקלקלת ופוגעת בנו באופן ישיר.

אם הצנרת שבביתכם הונחה מתחת למרצפות לפני עשרות שנים בעת בניית בניין ביתכם, קרוב לוודאי שהיא כבר ישנה, מיושנת ומלאה בחלודה שגורמת לנזקי צנרת עד כדי נזילות או אף הצפות מטרידות ובלתי רצויות, שלא לדבר על חשבון המים הגדול שאתם ושכניכם עלולים לקבל בעקבות כך.

איך לפתור את עניין הצנרת הישנה?

לעיתים די בתיקון פשוט ומקומי בצנרת, מה שמעניק לבעיה פתרון זמני עד שתמצאו לנכון לתקן לחלוטין באופן מקיף או להחליף את הצנרת והמערכת כולה, כאשר מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט עבור כל דיירי הבניין שלכם ולא רק לכם ולבני הבית שלכם.

אז נכון שמדובר לרוב בתהליך יקר ולא פשוט, אך זה בהחלט שווה וכדאי לעומת ספיגת עלויות חשבונות המים המנופחים המצטברים עקב נזקי צנרת ונזילות אפשריות, שלא לדבר על העלויות הגבוהות של החלפת צנרת בבית בעקבות פיצוץ ותיקונים בקירות או במרצפות עקב כך, יחד עם הפגיעה המשמעותית באיכות מי השתייה שלכם מהברז או ערך הדירה הכולל במידה ואי פעם חשבתם על רכישת חדשה ומכירת הנוכחית.

כשקונים ומשקיעים פוטנציאליים מגלים על בעיות כלשהן בצנרת, הערך של הדירה יורד פלאים וכך גם הביקוש שלה. לעומת זאת, כשמדובר בהחלפת צנרת בבית לאחת חדשה או לחילופין התחדשות בצנרת מים חיצונית בעלת מערכת חדשנית, ערך הבית דווקא צפוי לעלות מאחר וזה תורם משמעותית למניעת בעיות עתידיות בכל הנוגע לתחום האינסטלציה, גם אם מדובר בבניין מגורים ישן מאוד.

איך אדע אם יש צורך בהחלפת צנרת בבית שלי?

לרוב, כשמדובר בבית ישן שאתם מתגוררים בו או לחילופין מתכננים לרכוש בהזדמנות, ואז בהחלט כדאי לערוך בדיקה מקדימה ומקיפה של כל המערכות ברחבי הבית שהן אכן עובדות ופועלות כראוי- ביניהן בדיקת איתור נזילות מים אשר תעיד האם עליכם לחשוב ברצינות על החלפת צנרת בבית או רק תיקון צנרת מים של הבית, עוד טרם הכניסה לבית.

כדאי לדעת כי נהוג כיום בבתים אשר נבנים בבנייה החדשה, להשתמש ולהתקין צנרת מים חיצונית או פשוט צנרת העשויה מפלסטיק בכדי למנוע היווצרות של חלודה אשר גורמת לנזקי צנרת חמורים ובלתי הפיכים, על כן הצנרת כולה עלולה להישבר ולהיסדק וזה מצריך תיקונים יקרים משמעותיים או שוב, כאמור החלפת צנרת בבית אך כזו שכרוכה בעלויות תיקון הנזקים שכבר נגרמו.

החלפת צנרת בטרם עת עשויה למנוע את ההוצאות הללו ולחסוך אי נעימויות והוצאות רבות, ללא ספק.

כשהצנרת מתמלאת ומתכסה בחלודה, החלודה מעבירה ומפרישה למי השתייה והרחצה חומרים לא בריאים כלל לבני אדם ולסביבה והמתכת הופכת לשברירית ונסדקת בקלות, לכן בהחלט כדאי לחשוב ברצינות על החלפת צנרת בבית עוד בטרם הכניסה לבית.

עם זאת, אם אתם כבר מתגוררים בבית הישן שאותו החלטתם לשפץ כדאי לחשב בתוך תקציב השיפוץ את החלפת צנרת בבית כחלק מהשיפוץ. חלק מהעלויות הנכללות לרוב בהחלפת צנרת בבתי הוא החלפת וחידוש האריחים והמרצפות מאחר וקרוב לוודאי שעם היחלשות והרס החלודה שהצטברה על הצינורות, כך גם נחלשו המרצפות ואתם עלולים למצוא ולהיחשף לכך שהן שבירות וחלשות משהן היו מלכתחילה.

כמו כן, החלפת האריחים ברצפות זוהי הזדמנות נהדרת להציץ ללא שום קשר במצב הצנרת הקיימת בתשתיות הבית ולהחליף במקרה הצורך לצנרת חדשה וחיצונית שאין צורך להניחה מתחת למרצפות אלא שמדובר בצנרת מים חיצונית שיכולה להימצא מחוץ לבית ולא להרוס את שאר התשתיות, מה שאוטומטית גם מעלה את ערך הנכס שלכם לעתיד. ההמלצה הגורפת היא שבמידה והצנרת שלכם בת יותר מ15 שנים, כדאי להחליפה ללא ספק.

כמה דברים הכרחיים שכדאי לדעת טרם החלפת צנרת בבית

בחרו בסוג צנרת חדשני כמו פלסטיק

צנרת העשויה מפלסטיק ולא ממתכת כפי שהיה מקובל עד היום, היא החומר הנהוג בבנייה החדשה ועליה לא מצטברת חלודה כלל, מה שגורם לה להיות עמידה ואיכותית הרבה יותר נגד נזקים אפשריים ובלאי.

התאימו את סוג הצנרת לסוג הבית

בסוג הבית הכוונה למיקום הגיאוגרפי שלו, האם הבית יות קריר או יותר חמים? האם הוא נמצא במקום עם רוח חזקה או לחילופין אוויר עומד ושמש חזקה ובוהקת, כמו כן בחינת כמות המים שבשימוש בבית. לכ טמפרטורה כדאי להתאים חומרים אחרים.

איך מתבצע התהליך של החלפת צנרת?

לצורך הנחת והחלפת צנרת בבית שמהישנה לחדשה, ולאחר שהבנתן איזה סוג צנרת מתאים לכם ולביתכם, לרוב איש המקצוע- האינסטלאטור יהיה זה שיחליט כיצד להתקין נכונה את הצנרת, וזאת בהתאם למבנה של הבית.

תחילה הוא יעסוק באיתור נזילות מים כדי לתקן אותם ולנקות את השטח ולהכין אותו לקראת ההחלפה. לאחר מכן הצינורות שנפגמו מוחלפים בחדשים ומתחברים לצינורות הקיימים בתשתיות הבית.

כמו כן, יש צורך בחיבור שעון המים ואיפוס מונה בכדי לבצע מעקב על נזילות אפשרויות למרות החלפת הצנרת ותיקון צנרת מים במקרה הצורך.